Taxa auto 2019, așa cum probabil va fi denumită în viitorul apropiat, se pregătește de debut.

Până atunci, avem noi informații de la Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu. Așa cum a specificat anterior în repetate rânduri, taxa auto 2019 va aplica principiul ”poluatorul plătește”, iar alte declarații ale oficialului au specificat că vor fi plătite ”contribuții” la bugetul de stat. Noutatea este că nu toate aceste ”contribuții” vor fi plătite de la 1 ianuarie 2019, deci taxa auto 2019 va intra în vigoare treptat. Cel mai probabil, acest lucru face parte din planul descris de Ministrul Mediului drept un răgaz pentru cetățeni să se informeze cu privire la noul bir, să se adapteze și să facă alegeri în consecință și în cunoștință de cauză.

Tot din declarațiile lui Grațiela Gavrilescu, putem să tragem concluzia că încă nu a fost finalizată forma finală pentru taxa auto 2019. Cel mai probabil, încă se lucrează la anumite aspecte pentru a preveni o taxare deosebit de agresivă, care ar înfuria cetățenii. Acest lucru s-a întâmplat în trecut la una dintre schimbările importante ale taxei auto, care a vizat și taxarea la prima transcriere a dreptului de proprietate a unui vehicul pentru care nu a fost plătită în trecut taxa auto. La momentul respectiv, a fost decisă amânarea cu un an a momentului în care se aplică noul bir, nu înainte de a stârni furie între posesorii de vehicule care urmau să fie afectați de această măsură.

Mulți români au fost nevoiți să își vândă mașinile la un preț redus în 2011 și 2012 pentru a scăpa de grija unei eventuale imposibilități de a le vinde mai departe odată ce taxa auto de atunci s-ar fi aplicat și acestora. Avem speranța că Ministerul Mediului nu ne va aduce din nou în această situație, care ar putea fi catastrofală din punct de vedere financiar pentru zeci de mii de români. Ministrul Mediului a mai declarat că dorește o ”dezbatere foarte largă” până să ia o decizie finală în privința autovehiculelor echipate cu motoare diesel, care au fost interzise în anumite capitale din Europa sau care suferă de pe urma unor restricții de circulație în anumite țări.

Sursa: AutoBild