Vești proaste pentru șoferii români care au mașini mai vechi de 12 ani! Aceștia vor avea mari bătăi de cap în urma noilor prevederi cu privire la inspecția tehnică periodică (ITP), după ce în anul 2018 s-au făcut mai multe modificări privind reglementarea ITP.Schimbările variază de la condițiile care trebuie îndeplinite pentru ca un autoturism să treacă cu brio de ITP până la suspendarea înmatriculării maşinii la expirarea ITP. Potrivit noilor reglementări, mașinile trec de inspecția tehnică periodică dacă sunt în stare bună de funcționare sau cel mult dacă au defecte minore, care nu pun în pericol circulația rutieră sau viața persoanelor. În cazul în care un autotursim prezintă defecte grave, acestea trebuie remediate în termen de 30 de zile, iar inspecția trebuie, de asemenea, să fie făcută în același interval de timp.
În plus, dacă până la începutul anului 2018 ITP se putea face o dată la doi ani pentru mașinile mai vechi de 12 ani, noile reglementări prevăd că șoferii care conduc astfel de autoturisme sunt obligați să facă ITP o dată la 12 luni. În ceea ce privește mașinile noi, inspecția tehnică periodică trebuie făcută după trei ani, iar după primul ITP efectuat, următoarele se vor face la un interval de doi ani.

La expirarea ITP, înmatricularea se suspendă, ceea ce înseamnă că șoferii mai pot circula cu mașina respectivă doar dacă fac o nouă inspecție, în caz contrar riscând două tipuri de amezi: una pentru lipsa ITP-ului valabil şi una pentru condusul unei maşini a cărei înmatriculare a fost suspendată. Valoarea totală a amenzii poate ajunge la 5.800 de lei. Poliția Rutieră informează că 100.000 de mașini sunt neasigurate tehnic în fiecare zi în trafic. În 2018 au fost aplicate peste 91.000 de amenzi.