La începutul acestui an, mai mult decât oricând, s-a vorbit despre problemele pe care le ridică numărul mare de maşini din Piteşti. S-a întors pe toate faţetele subiectul circulaţiei rutiere la ore de vârf şi al locurilor de parcare, insuficiente în raport cu cererea imensă. Aleşii locali caută în permanenţă soluţii, se inspiră din cele găsite de alţii, chiar şi în marile capitale ale Europei. Totuşi, nimeni nu poate afirma că deţine „cheia” magică prin care să fie rezolvată problema, mai ales că, an de an, sunt înmatriculate în Piteşti mii de maşini, pe fondul preţului accesibil al autoturismelor aduse din străinătate, mai ales din Germania şi Marea Britanie.
Când a fost ales primar, Cornel Ionică nu bănuia câte bătăi de cap îi va da problema parcărilor din oraş. Recunoaşte că are insomnii provocate de situaţia care pare imposibilă, numărul maşinilor sporind neîncetat, în condiţiile în care într-o familie se întâmplă ca şi soţul, şi soţia, ba şi copilul să aibă autoturismul lui. Deşi din fire nu e pesimist, Cornel Ionică admite că în privinţa circulaţiei în Piteşti nu se întrevăd vremuri bune, ci, dimpotrivă. Ieri ne-a spus încă o dată că administraţia locală este preocupată cu prioritate de problema circulaţiei rutiere. Dar viziunea primarului e sumbră şi alesul urbei face o „profeţie” îngrijorătoare pentru toţi locuitorii municipiului: „O spun cu tristeţe, să dea Bunul Dumnezeu să nu se întâmple, dar în maximum 20 de ani, Piteştiul va fi un oraş blocat din cauza maşinilor! Nu contează cine va fi primar atunci sau ce partid. Oraşul se va bloca, o să vedeţi…”
Primarul nu aşteaptă pasiv să vadă cum lucrurile evoluează din rău în mai rău. Dimpotrivă, vrea să rezolve măcar parţial problema, iar la finalul mandatului, peste ani, să poată spune că a contribuit la bunul mers la oraşului care l-a învestit în funcţie. Tocmai de aceea, Cornel Ionică ia în calcul orice idei, unele ticluite de el, altele inşirate de discuţiile pe care le poartă cu cetăţenii. Este receptiv la tot ce se spune pe această temă, iar ieri a declarat că ia în calcul şi varianta unei parcări subterane amenajate în Piaţa „V. Milea” din puntul zero al urbei (cu ani în urmă, nişte spanioli au propus aşa ceva). Trebuie însă o analiză detaliată pe care o va face împreună cu specialiştii.
Dar cea mai interesantă idee a primarului este alta: un pasaj subteran care să „lege” cele două intrări în oraş. Mai exact, un tunel cu două intrări şi ieşiri, pe la Prundu şi Bascov. Pe sub pământ maşinile ar putea circula pe mai multe benzi şi e lesne de imaginat că, în felul acesta, miile de autoturisme nu ar mai traversa zilnic zona centrală a Piteştiului. Maşinile, evident, ar rula cu o viteză mult mai mare decât în prezent când se merge bară la bară în orele de vârf. Degajându-se astfel circulaţia „la suprafaţă”, ar fi mai mult spaţiu pentru viitoare parcări. Pare o idee fantezistă, dar Cornel Ionică susţine că acesta va fi viitorul.
O altă soluţie pe care a văzut-o în alte ţări ar fi cea a unor străzi suspendate, dar primarul afirmă că nu este viabilă pentru Piteşti, fiindcă nu ar exista terenurile necesare pentru instalarea pilonilor de susţinere. În schimb, tunelul pe axa Prundu-Bascov se poate realiza: „Ar trebui amenajat în adâncime, la peste 8 metri, pentru că sunt reţele, conducte, cabluri etc. Pe de altă parte, după un calcul sumar făcut de mine, ar fi necesare peste 300 de milioane de euro şi apare problema finanţării…”. Dincolo de problemele de ordin tehnic, ingineresc şi de cele financiare, suntem convinşi că soluţia unui tunel va fi îndelung discutată de către posesorii de autoturisme din Piteşti, iar cei care au o soluţie mai bună decât cea a edilului-şef sunt aşteptaţi oricând la Primărie să o împărtăşească aleşilor locali, inclusiv Cornel Ionică arătându-se dispus să asculte pe oricine se gândeşte la o altă variantă.
Sursa: Argesul