Orice afacere de succes are la bază o listă scurtă de elemente, care îi asigură durabilitatea pe piață, și mai ales fidelitatea clienților. Încearcă să faci un exercițiu de imaginație și gândește-te că urmează să deschizi un magazin. Competiția este acerbă, întrucât din ce în ce mai multe persoane iau calea antreprenoriatului, însă, din păcate, nu sunt mulți cei care reușesc. De ce se întâmplă asta? Unde greșesc ei? 

Care este cheia succesului pentru un bun magazin?

  • Gândește din perspectiva clientului. Una dintre legile esențiale atunci când îți deschizi o afacere de succes este să te pui în locul clientului. Pare simplu și accesibil. Acesta este însă genul de informație pe care ai impresia că o stăpânești și o aplici, însă în realitate faci lucrurile trecându-le prin filtrul propriu. 

De exemplu, un magazin va atrage clienții atunci când spațiul este aerisit iar produsele sunt bine aranjate. O organizare bună presupune ca fiecare obiect sa aibă locul lui bine stabilit. Incearcă rafturile pentru magazin de la handlerkraft.ro si vei vedea diferenta de calitate. Ele sunt esențiale atunci când vine vorba despre prima impresie pe care și-o face clientul atunci când trece pragul magazinului tău. Rafturile se aleg în funcție de dimensiune, material și produsele pe care urmează să le expui pe ele. Oamenii evită magazinele supra-aglomerate în care nu găsesc niciodată ceea ce caută. Este obositor să te pierzi printre niște rafturi în care nu există nicio logică a aranjării, iar în plus de asta, parcă nici nu ești inspirat să cheltui sume mari într-un astfel de loc.

  • Găsește cei mai buni furnizori. Nu face niciodată rabat de la calitate și concentrează-te să ai mereu cele mai bune produse în magazinul tău. E important să creezi o legătură durabilă cu furnizorii cu care lucrezi, astfel încât să ai certitudinea că achizitionezi cele mai bune produse, la cele mai bune prețuri. De asemenea, o relație bună cu ei este importantă pentru că ei te pot ajuta în situații mai complicate, în care fie ai nevoi urgente de completare a stocurilor, fie te pot salva din alte situații în care există mai multă cerere pentru un produs greu de obținut, de exemplu.
  • Oamenii sunt cheia oricărui business de succes. Trebuie să te inconjori de oameni bine pregătiți, conștiincioși și de încredere. Oricât ai fi de în control în afacerea ta, trebuie să colaborezi cu persoane care se pot descurca în absența ta. Clienții vor reveni mereu într-un magazin în care sunt tratați cu respect, deschidere și bunăvoință. Angajații trebuie să cunoască foarte bine produsele pe care le comercializezi, astfel încât să poată oferi în orice clipă informații celor interesați.
  • Nu uita de promovare. Odată ce ai bifat cele trei elemente enumerate mai sus, trebuie să ai în vedere și marketingul afacerii tale. Fie că te gândești constant la mici promoții pe care le poți face, la organizarea unor concursuri cu premii pentru clienții fideli sau la orice formă consideri potrivită astfel încât să audă cât mai multe persoane de tine, ia în considerare că e important să faci asta cât poți de des.

Să conduci un business de succes e pentru cei care nu se tem sa piardă, pentru cei dispuși să facă sacrificii și care respectă câteva reguli de bază, precum cele enumerate mai sus. Vei reuși cu siguranță să ai o poveste de succes cu perseverență și tenacitate, dar și cunoscând bine piața pe care urmează să-ți începi afacerea.

Sursa foto: Pexels.com