Publicitate Stiri de Pitesti
pub@stiridepitesti
Acasă Stiri Un asteroid va trece foarte aproape de Pamânt. Suntem în siguranță?

Un asteroid va trece foarte aproape de Pamânt. Suntem în siguranță?

pub@stiridepitesti

În 27 ianuarie 2023 imediat după miezul nopții, asteroidul botezat 2023 BU va trece extrem de aproape, dar în siguranță pentru pamânteni, venind la mai puțin de 10.000 km de centrul Pământului, aproximativ un sfert din altitudinea la care sunt plasați sateliții geostaționari, mai puțin de 3% din distanța medie dintre Pamânt si Lună. În ceea ce privește suprafața Pământului, acest asteroid va zbura la doar 3500 km deasupra lui.

Asteroidul 2023 BU a fost descoperit de Gennadiy Borisov pe 21 ianuarie 2023 și anunțat a doua zi. Diametrul său este estimat în intervalul de 3,7 – 8,2 metri.

Gennadiy Borisov nu este la prima sa astfel de ispravă, în 2019, a folosit acest telescop pentru a descoperi prima cometă interstelară cunoscută, 2I/Borisov. Acesta lucrează ca inginer la Stația Astronomică din Crimeea a Institutului Astronomic Sternberg al Universității de Stat din Moscova. Acolo întreține telescoapele, dar și crează telescoape experimentale.

Deoarece este de așteptat ca asteroidul să treacă pe lângă atmosfera Pământului, pasionații de astronomie vor putea observa asteroidul 2023 BU traversând cerul datorită Proiectului Telescopul Virtual.

VTP este un set de telescoape robotizate cu sediul în Ceccano, Italia, care sunt accesibile online, configurate astfel încât să aveți propria experiență astronomică din confortul casei.

Transmisia în direct de către VTP a asteroidului va începe joi, 26 ianuarie, la ora 19.15 si va fi disponibila aici.

Foto credit: Zoonar GmbH / Alamy Stock Photo