AcasăSocialInmatriculările de autoturisme noi au scăzut în UE

Inmatriculările de autoturisme noi au scăzut în UE

In luna februarie 2022, Inmatricularile de autoturisme noi in Uniunea Europeana au scazut cu -6.7% fata de februarie 2021, atingandu-se un nivel de 719.465 unitati.

Pe primele doua luni din 2022:

– au fost inmatriculate un numar de 1.401.960 unitati, o scadere cu -6.4% fata de perioada similara din 2021.

– au fost inregistrate cresteri ale inmatricularilor de autoturisme noi comparativ cu ianuarie 2021 in: Germania (+5.6%) si Spania (+4.2), in timp ce Italia (-21%) si Franta (-15.7%) inregistrand scaderi ale inmatriculalor.

– Romania se situeaza pe pozitia 14 in UE, cu un volum de 17.953 autoturisme noi inmatriculate, inregistrand o crestere de +39.2% comparativ cu ianuare-februarie 2021.

– In ceea ce priveste constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi inmatriculate in total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 399.173 unitati, in scadere cu -7.8%, urmate de grupul STELANTIS cu 320.662 unitati, in scadere cu –15.1%, HYUNDAY cu 160.947 unitati, in crestere cu +30.5% si de Grupul Renault cu 147.864 unitati, in scadere cu -2.4% (din care DACIA: 63.294 unitati, in crestere cu +16.4% fata de ianuarie-februarie 2021). Autoturismele marca Ford au reprezentat in ian-feb 2022 un numar de 75.976 unitati noi inmatriculate,in scadere cu -14% fata de perioada similara din 2021.

Carmen Buliga
Carmen Buliga
Este jurnalist și specialist în comunicare, cu experiență în presa scrisă, radio, televiziune și online. Are competențe în redactare, coordonare editorială, producție multimedia și promovare pe rețelele sociale. A colaborat cu Fotbal Club Argeș ca ofițer de presă și administrator de Fan Shop și a dezvoltat proiecte media independente, precum podcastul „Ora25”. De-a lungul carierei, a gestionat campanii de imagine și comunicare, relația cu presa, evenimente și campanii electorale, contribuind la transmiterea eficientă a mesajelor publice. A fost implicat(ă) și în campanii sociale, în parteneriat cu ONG-uri și autorități locale. Formarea sa include studii în jurnalism, marketing sportiv și engagement pentru cluburi profesioniste de fotbal, precum și atestatul de ofițer de presă oferit de Federația Română de Fotbal.
- Advertisment -spot_img

Cele mai citite articole

Poate va intereseaza