AcasăSocialMai puține autoturisme noi înmatriculate în UE

Mai puține autoturisme noi înmatriculate în UE

In luna mai 2022, Inmatricularile de autoturisme noi in Uniunea Europeana au scazut cu -11.2% fata de mai 2021, atingandu-se un nivel de 791.553 unitati.

Pe primele cinci luni din 2022:

– au fost inmatriculate un numar de 3.721.781 unitati, o scadere cu -13.7% fata de perioada similara din 2021.

– au fost inregistrate scaderi ale inmatricularilor de autoturisme noi comparativ cu ianuarie-mai 2021 in: Germania (-9.3 %), Spania (-11.5%), Franta (-16.9%) si Italia (-24.3%).

– Romania se situeaza pe pozitia 14 in UE, cu un volum de 47.645 autoturisme noi inmatriculate, inregistrand ce mai mare cresteredin UE, de +32.9 % comparativ cu ianuare-mai 2021.

– In ceea ce priveste constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi inmatriculate in total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 1.094.662 unitati, in scadere cu -19.6%, urmate de grupul STELANTIS cu 871.604 unitati, in scadere cu –22.2%, HYUNDAY cu 454.563 unitati, in crestere cu +17% si de Grupul Renault cu 394.093 unitati, in scadere cu -9.2% (din care DACIA: 167.286 unitati, in crestere cu +14.1% fata de ianuarie-mai 2021). Autoturismele marca Ford au reprezentat in ian-mai 2022 un numar de 219.595 unitati noi inmatriculate,in scadere cu -14% fata de perioada similara din 2021.

Carmen Buliga
Carmen Buliga
Este jurnalist și specialist în comunicare, cu experiență în presa scrisă, radio, televiziune și online. Are competențe în redactare, coordonare editorială, producție multimedia și promovare pe rețelele sociale. A colaborat cu Fotbal Club Argeș ca ofițer de presă și administrator de Fan Shop și a dezvoltat proiecte media independente, precum podcastul „Ora25”. De-a lungul carierei, a gestionat campanii de imagine și comunicare, relația cu presa, evenimente și campanii electorale, contribuind la transmiterea eficientă a mesajelor publice. A fost implicat(ă) și în campanii sociale, în parteneriat cu ONG-uri și autorități locale. Formarea sa include studii în jurnalism, marketing sportiv și engagement pentru cluburi profesioniste de fotbal, precum și atestatul de ofițer de presă oferit de Federația Română de Fotbal.
- Advertisment -spot_img

Cele mai citite articole

Poate va intereseaza