AcasăStiriRata șomajului a înregistrat o creștere în luna septembrie

Rata șomajului a înregistrat o creștere în luna septembrie

La sfârșitul lunii septembrie, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Argeș erau înregistrați 8.141 șomeri (din care 3.835 femei), rata șomajului fiind de 3,49%.

Comparativ cu luna precedentă, când rata șomajului a fost de 3,47%, în această lună acest indicator a înregistrat o ușoară creștere cu 0,02 p.p. .

Din totalul de 8.141 persoane înregistrate în evidențele AJOFM Argeș, 1.797 erau beneficiari de indemnizţie de şomaj, iar 6.344 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență, 7.018 șomeri provin din mediul rural și 1.123 sunt din mediul urban.

Șomerii cu studii gimnaziale au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în         evidenţele AJOFM Argeș (33,29%), urmați de cei cu studii primare (27,99%) și de cei cu nivel de instruire profesional/arte și meserii (15,47%). Șomerii cu studii liceale și postliceale reprezintă 14,32% din totalul șomerilor înregistrați, iar cei cu studii superioare 3,89%. Șomerii fără studii reprezintă 5,04 % din totalul șomerilor înregistrați.

Structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 1.710 persoane foarte greu ocupabile, 2.950 greu ocupabile, 3.083 mediu ocupabile și 398 persoane ușor ocupabile. Încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre., conform AJOFM Argeș.

Carmen Buliga
Carmen Buliga
Este jurnalist și specialist în comunicare, cu experiență în presa scrisă, radio, televiziune și online. Are competențe în redactare, coordonare editorială, producție multimedia și promovare pe rețelele sociale. A colaborat cu Fotbal Club Argeș ca ofițer de presă și administrator de Fan Shop și a dezvoltat proiecte media independente, precum podcastul „Ora25”. De-a lungul carierei, a gestionat campanii de imagine și comunicare, relația cu presa, evenimente și campanii electorale, contribuind la transmiterea eficientă a mesajelor publice. A fost implicat(ă) și în campanii sociale, în parteneriat cu ONG-uri și autorități locale. Formarea sa include studii în jurnalism, marketing sportiv și engagement pentru cluburi profesioniste de fotbal, precum și atestatul de ofițer de presă oferit de Federația Română de Fotbal.
- Advertisment -spot_img

Cele mai citite articole

Poate va intereseaza