Cu peste 66% de utilizatori de internet din populația totală a globului, brandurile care funcționează în mediul online au nevoie de strategii cât mai bine gândite pentru a se diferenția de concurență și pentru a face față provocărilor actuale. Dacă marketingul tradițional a trecut pe locul doi în preferințele managerilor și a echipelor de promovare și comunicare, instrumentele inteligente de promovare au câștigat teren și au devenit mult mai importante, dar și mai eficiente în același timp.
Site-urile e-commerce, indiferent de domeniul afacerii, reprezintă un liant mult mai puternic între un potențial client și brand, datorită faptului că acestea pot fi accesate instant de oriunde există conexiune la internet, nu depind de zona geografică și dacă funcționează bine și oferă o experiență pozitivă utilizatorului, șansele de vânzare vor crește exponențial. Pentru ca utilizatorul să ajungă totuși pe acel site în urma căutării sale pe Google sau pe alt motor de căutare, optimizarea SEO joacă un rol esențial pentru site-urile e-commerce.
Ce sunt site-urile e-commerce?
Site-urile e-commerce sunt diferite de site-urile de prezentare sau de landing pages, ele fiind mult mai complexe datorită posibilităților pe care le oferă utilizatorilor. Astfel, pe un site e-commerce ai posibilitatea, în calitate de deținător al acestuia, de a vinde produse fizice, servicii sau produse digitale, fără a necesita o locație fizică pentru magazinul tău sau ca o completare a magazinului fizic. Acest tip de site oferă companiilor posibilitatea de a procesa comenzi și plăți, dar și de a gestiona transportul și alte elemente de logistică, într-un mod mult mai eficient și automatizat.
Ce este optimizarea SEO e-commerce?
Prin optimizare SEO e-commerce sau SEO pentru comerțul electronic se înțelege un proces cu ajutorul căruia website-ul tău poate urca în clasament pe motoarele de căutare, dobândind astfel șanse mai mari de a fi accesat de către utilizatori.
Cum funcționează optimizarea SEO e-commerce?
Optimizarea SEO e-commerce generează mai mult trafic pe un website și realizează clasarea acestuia în top pe motoarele de căutare. Acest proces complex implică mai multe etape, precum:
- optimizarea conținutului pe pagini
- configurare tehnică corespunzătoare
- îmbunătățirea experienței userului
- construirea de link-uri relevante
Avantajele optimizării SEO pentru e-commerce
Optimizarea SEO pentru comerțul electronic reprezintă un instrument care va aduce rezultate pe termen lung, prin atragerea de clienți pe site-ul tău determinând astfel creșterea numărului de conversii. Iată care sunt motivele pentru care ar trebui să iei în calcul contactarea unei agenții de marketing care oferă acest tip de servicii.
- Creșterea popularității brandului
Popularitatea brandului este un factor determinant în decizia finală a unui potențial client. Apariția site-ului tău pe primele poziții în clasamentul Google sau a altui motor de căutare va genera un trafic sporit pe site, ceea ce contribuie la lărgirea plajei de clienți și de potențiali clienți.
- Pâlnie de marketing completă
Marketingul este compus din numeroase procese, de complexitate diferită, dar care au toate același scop, și anume de a aduce brandul tău în fața cât mai multor clienți și potențiali clienți. O pâlnie de marketing completă îmbină canalele tradiționale de marketing cu cele moderne, iar optimizarea SEO direcționează comportamentul utilizatorului înspre conversie, odată cu fiecare pas făcut: de la activarea interesului potențialului client și până la intenția de achiziție și, în final, cumpărare.
- Eficientizarea campaniilor de promovare
Dacă un site e-commerce este optimizat SEO corespunzător, acesta va primi mai mult trafic, ceea ce înseamnă că roboții pot colecta informații valoroase despre potențialii clienți și interesele acestora. Așadar, la următoarea campanie de promovare poți folosi remarketingul ca principal instrument, în așa fel încât să transmiți informațiile și mesajele tale către acei clienți care manifestă un interes crescut pentru a cumpăra produsul sau serviciul tău.
- Îmbunătățirea experienței utilizatorului
Prin colectarea de date, optimizarea SEO ajută la cunoașterea comportamentului utilizatorului, ceea ce îți oferă datele necesare pentru a oferi acestuia exact ceea ce își dorește din punct de vedere al interfeței website-ului și a posibilităților de navigare. În acest mod, clientul se va arăta și mai interesat de site-ul tău, datorită faptului că acesta răspunde nevoilor pe care el le are.
- Reducerea costurilor
Urmează răspunsul la o întrebare pe care cei mai mulți antreprenori o pun: este optimizarea SEO costisitoare? Din contră! Optimizarea SEO te ajută să reduci costurile de căutare plătite datorită faptului că paginile optimizate eficient asigură scoruri mai bune în Google și, prin urmare, performanțe mai mari obținute prin căutarea organică.
- Investiție pe termen lung
Optimizarea SEO pentru site-urile e-commerce îți aduce rezultate și performanțe pe termen lung, iar odată campania încheiată, beneficiile rămân. Așa cum spuneam încă de la început, optimizarea SEO este un proces complex, care necesită o strategie bună pentru o perioadă de timp cât mai lungă.
- Creare de conținut relevant
În momentul în care roboții identifică care sunt cele mai populare cuvinte de căutare, este mult mai ușor să optimizezi conținutul pentru ca acesta să fie cât mai relevant pentru utilizator și să îi capteze acestuia interesul și atenția. În acest mod, conținutul va genera creșteri remarcabile ale traficului pe website, cu costuri reduse.
Specialiștii SEO, rol esențial în campaniile de marketing
Specialiștii SEO te vor ajuta să îți atingi obiectivele într-un timp mult mai scurt decât dacă preiei tu, în calitate de antreprenor, toată responsabilitatea. Așadar, este mult mai indicat să apelezi la serviciile unor experți în domeniu, deoarece investiția ta va fi mult mai inteligentă și îți va aduce rezultatele scontate, fără costuri ascunse și fără să te îngrijorezi din cauza faptului că nu cunoști modul în care trebuie utilizate instrumentele de promovare care, într-adevăr, sunt modificate și actualizate în mod constant.
Optimizarea SEO pentru site-urile e-commerce este o etapă pe care trebuie să îți concentrezi eforturile deoarece numai în acest mod ai șanse crescute de a atrage potențiali clienți pe site-ul tău. Partea și mai bună este că acești clienți care vor ajunge pe paginile tale, prezintă un interes ridicat pentru produse sau servicii, deoarece rezultatele căutării lor corespund cu așteptările pe care le au.
Marketingul reprezintă procese complexe prin care specialiștii reușesc să atragă atenția unui număr tot mai mare de utilizatori, așa că bugetele de promovare trebuie actualizate în mod constant, în funcție de modificările necesare.