AcasăSocialRomânia, din nou în fruntea UE la inflație. Prețurile la alimente continuă...

România, din nou în fruntea UE la inflație. Prețurile la alimente continuă să apese bugetele familiilor

România rămâne și luna aceasta țara cu cea mai ridicată inflație din Uniunea Europeană, arată cele mai recente date publicate la nivel european. Rata anuală a ajuns la 5,4%, semnificativ peste media UE, estimată la 2,5%. Specialiștii spun că principalul factor care menține presiunea asupra prețurilor este scumpirea alimentelor de bază.

Pentru a noua lună consecutiv, România depășește toate celelalte state membre în ceea ce privește ritmul majorării prețurilor. Banca Națională a României a revizuit în creștere prognoza de inflație pentru perioada următoare, estimând că procesul de temperare a scumpirilor va fi mai lent decât se anticipa inițial.

Cele mai mari creșteri sunt înregistrate la produsele alimentare, în special legume, carne și lactate, în timp ce costurile din energie și combustibili s-au stabilizat. Impactul major se resimte în rândul familiilor cu venituri mici, pentru care cheltuielile cu alimentele reprezintă cea mai mare parte a bugetului lunar.

Economiștii avertizează că politica fiscală a Guvernului, marcată de măsuri de consolidare bugetară și majorări de taxe, contribuie indirect la presiunile inflaționiste. În același timp, încetinirea creșterii economice pune presiune suplimentară pe consum.

BNR estimează că o reducere semnificativă a inflației ar putea apărea abia în a doua parte a anului viitor, dacă prețurile din energie și agricultură rămân stabile și nu vor apărea noi măsuri fiscale care să afecteze costurile de producție.

Carmen Buliga
Carmen Buliga
Este jurnalist și specialist în comunicare, cu experiență în presa scrisă, radio, televiziune și online. Are competențe în redactare, coordonare editorială, producție multimedia și promovare pe rețelele sociale. A colaborat cu Fotbal Club Argeș ca ofițer de presă și administrator de Fan Shop și a dezvoltat proiecte media independente, precum podcastul „Ora25”. De-a lungul carierei, a gestionat campanii de imagine și comunicare, relația cu presa, evenimente și campanii electorale, contribuind la transmiterea eficientă a mesajelor publice. A fost implicat(ă) și în campanii sociale, în parteneriat cu ONG-uri și autorități locale. Formarea sa include studii în jurnalism, marketing sportiv și engagement pentru cluburi profesioniste de fotbal, precum și atestatul de ofițer de presă oferit de Federația Română de Fotbal.
- Advertisment -spot_img

Cele mai citite articole

Poate va intereseaza